February 16, 2011

1,2,3!! FUhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh....

                       Cube korang tutup hidung serapat-rapatnya and try tarik nafas dalam-dalam.. sedalam yang boley, pastu korang hembus seboleh-boleh yang mungkin sampai xde kuar angin lagi.. agak-agak korang dapat buat dengan baik tak???Bagi orang yang menghidap asma kebarangkalian untuk korg menghembus angin keluar dari Peparu adelah kurang baik..

                       Actually, aku nak cite pasal experiment yang kami buat untuk diagnose orang yang menghidapi Asma dan seangkatan dengannya or anything that are related to pulmonary disease.. haa kan ak dah start gune Medical jargons.. haiyaakkk.. Maksud aku yang berkaitan dengan masalah peparu seperti Asma(yg telah dinyatakan),emphysema,Pulmonary fibrosis,Chronic bronchitis dan pelbagai lagi..

                        So, untuk membuatkan kami lagi kenal dengan alatan yang digunakan dihospital, kami sendiri perlu menjalankan experiment ke atas diri sendiri dan rakan-rakan seperjuangan and thank god yang aku sememangnya normal. heeeeeeeeeee ;) (sambil mengangkat kening tanda ak BANGGA!)

                       Mase demonstration yang dijalankan didalam lab Medic 6A, seperti biase seorang model di minta berada dihadapan..and ini adalah saat-saat yang sememangnya ditunggu2xkan oleh bintang-bintang Medic untuk beraksi.. sebab ape?? haaaaaaaa sebab masuk TV beb! Popular tuuuu! hehehe 4 lab dapat tengok aksi model tersebut.. sape tak nak kn?? hahaha

                       Haaaaaaaaaaaa dan saat ini la yang di tunggu2xkan oleh seorang budak kecik ni.. Name die Hidayah aka Bomiah.. die memang dari dulu cite2x nak jadi artist. Tp sebab pandai sangat pointer pun tinggi plak tu. Jadi, course yang die dapat sememangnye la Medic.. (xpayah nak mimpi jd artist la dayah oii HAHAHA) time tu memang abis riuh satu lab dengan gelak ketawa kami sebab dayah comel sgt. Nak tgk x reaksi die tym menghembus Peak Flow Meter(alat yang digunakan untuk menguji).

-Dayah-cumel kan?? 
Zaid semangat menghembus! hahaha
                  
 Bile ak diberikan peluang untuk menguji diri sendiri... aku cube la buat sebaik2x nye.. awal2x hampeh je! xnaik pun meter tu. Puas aku menghembus,sampai merah2x muke sampai bengkok2x badan nak kuar kan sume angin! rupe-rupenya teknik aku salah.. korang tiup kuat mane pun la.. kalau teknik salah paling tinggi pun 2 takuk je die naik.. payah kan??

Aku semangat meniup! haha

                      Tapi... bile ak dah pandai cikit... haaaaaaaa nak tau bape result ak?? 91% OK! hehehe betape bahagie n berbunga2x nya ak dapat result tu.. sebab terbukti lung ak berade dalam keadaan baik.. nampak sgt aku x merokok ok! haaaaaaaaaaaaa So orang yang merokok tu. ak boley bet la! korg punye bacaan paling tinggi aku rase dalam 60% je kot.muahhaha so berhenti la merokok..Tak ke korang kesian dengan Paru2x korang tu???Nanti sat lagi ak upload pic lung untuk smokers.. euwwww!! takut ok!

Korang tengokla sendiri perbezaannya.. Nak merokok lagi???

Ok dibawah ni nak share la cikit gamba2x sekitar Experiment dijalankan... Selamat melihat.. ;))
Abg MLT menunjuk kan cara2x
Konah sedaye upaye menghembus





haaa budak2x ni semangat
Assey buat lawak!

1 comment:

  1. Hello Dr. Izzah,
    really want to know about your current life...
    Dah habis belajar ke?
    Sambung ke??
    Dah jd doktor ke??
    Contact me if you would...

    ReplyDelete